Adatvédelmi incidens támogatás

Miért van szüksége támogatásra az adatvédelmi incidensek kezeléséhez?

Adatvédelmi incidensről akkor beszélünk, amikor vállalkozása által kezelt személyes adatok biztonsága (bizalmas jelleg, rendelkezésre állás, integritás) sérül. Vállalati környezetben ennek tipikus esete, az e-mailek rossz címre küldése, vagy egy pendrive elvesztése, de számos más, nehezebben megítélhető eset is minősülhet adatvédelmi incidensnek.
Az incidensek gyors felismerése, majd a megfelelő lépések megtétele rendkívül fontos, mivel nem megfelelő kezelés esetén az incidensek magas adatvédelmi bírsággal járhatnak. Emellett az Adatvédelmi rendelet szűk határidőt szab a bejelentésre a hatóság felé. Az érintettek, valamint saját káraink csökkentése is akkor valósulhat meg a leghatékonyabban, ha időben észlelik a biztonság sérülését. Egy nem megfelelően kezelt incidens akár az ügyfelek elvesztésével és reputációs veszteséggel is járhat.

Kinek ajánljuk szolgáltatásunkat?

  • Azoknak a vállalkozásoknak, akiknek az adatvédelmi követelményeknek való megfeleléshez gyors támogatásra van szüksége folyamatban lévő incidens kapcsán.
  • Szervezeteknek, amelyek nem kívánnak egy teljes, önálló incidenskezelési mechanizmust kiépíteni, hanem kiszerveznék a feladatokat vagy erősíteni szeretnék az incidensek elleni védelmüket.
  • Cégeknek, akik költség-hatékony adatvédelmi támogatási megoldást keresnek.
  • Olyan vállalatoknak, amelyeknek komplex, információbiztonsági-, kiber- és adatvédelmi megoldásra van szükségük egy adatvédelmi incidens körülményeinek felderítésére vagy a károk elhárítására.

Mit teszünk?

  • Hozzájárulunk a belső incidenskezelési rendszer kidolgozásához és olyan megoldások megtaláláshoz, amelyekkel megelőzhetőek az adatvédelmi incidensek.
  • Részletekbe menően támogatjuk a szoftverek, hálózatbiztonsági eszközök és más információbiztonsági megoldások beállítását.
  • Bekövetkezett biztonsági incidens esetén közreműködünk annak megállapításában, hogy adatvédelmi incidens történt-e.
  • Mérlegeljük az incidens kockázatait és megvizsgáljuk a szükséges intézkedéseket.
  • Amennyiben bejelentést kell tenni a hatóság felé, igénytől függően koordináljuk a feladatokat, illetve megtesszük a bejelentést.
  • Amennyiben a vizsgálat során szükséges intézkedésnek ítéljük meg az érintettek tájékoztatását, az ehhez szükséges anyagot elkészítjük.
  • Elkészítjük és vezetjük az adatvédelmi incidensek nyilvántartását.

Miért válassza az ABT szolgáltatásait?

  • Jelentős tapasztalattal rendelkezünk az adatvédelmi incidensek kezelésében, számos elégedett ügyfélnek nyújtottunk támogatást a vizsgálatok lefolytatásában és megfelelő eljárásrendek kialakításában.
  • Szakértőink komoly szaktudással és sok éves tapasztalattal rendelkeznek mind az informatikai biztonság, mind az adatvédelmi jog területén, emellett munkatársaink kiberbiztonsági és fejlesztési támogatást is készen nyújtani.
  • Naprakész szaktudású, magasan kvalifikált munkatársakat alkalmazunk, akik mélyreható ismeretekkel rendelkeznek a hazai és az uniós adatvédelmi jogszabályokról. Ezen felül megbízható és alapos tudásuk van az információbiztonság követelményeiről és az IT legfrissebb kihívásairól.
  • Cégünk több mint 25 éve Magyarországon is jelenlévő svájci ABT Treuhand Csoport valamint a Nexia hálózat tagja.

Kérjen tőlünk árajánlatot, vagy érdeklődjön a referenciáink iránt!